|
De mapjes vertoonden nog iets bijzonders wat al gelijk op 4 november duidelijk werd. Het geslitte tandingspatroon tussen '39c' en 'brievenbus' kon op 2 manieren zijn aangebracht - met de boogjes naar rechts - zoals bij de zegels in vellen al zo was en voor de hand lag bij een voor het echte zegel zo veel mogelijk op tanding lijkende slit - maar ook met de boogjes naar links. In de mapjes zijn vooralsnog de volgende inhouden aangetroffen: 3xR+1xL, 2xR+2xL, 1xR+3xL en 4xR. De combinatie - alle vier naar links - is nog niet gevonden. Hoe kan dit? Allereerst moet men weten dat de vellen van 50 geheel in Haarlem zijn afgewerkt. De tussen-slit heeft enkele onderbrekeningen dankzij welke het logo-deel niet te makkelijk losraakt als het zegel uit het vel wordt genomen. Verticaal gezien heeft de tussenslit geen naar links uitstekende stukjes. |
De zegels uit de mapjes zijn afkomstig van door JESP aan Walsall Security Printers toegestuurde niet afgewerkte vellen. In Walsall zijn de zegels uitgestanst en apart van de tussenslit voorzien. Anders dan bij de Priority-zegels heeft Walsall de scheiding niet doorgestanst. Immers bij de Priority-zegels kon het voorkomen dat het Priority-label er maar bijbungelde of geheel los in het postzegelmapje lag. De tussenslit is kennelijk bij Walsall ook 'kopstaand' aangebracht. In welke verhouding? Één op één? Op de plaats van de onderbrekingen in de tussenslit is het boogje nog iets doorgeschoten en vaak is de verticale brug bij de onderbreking zelf nog doorgeslit! Wie zou immers de twee helften willen scheiden? |